月曜日

2016 BEC NEWS 11月号 < Thanksgiving >


           Today, students learned “Thanksgiving”.  Usually, they only talked about a topic, but today they used crossword puzzles.

“The crossword puzzle about Thanksgiving”



“Talking about Thanksgiving”

First of all, teachers asked students about each question:
“What’s the name of small ship the pilgrims sailed on?” “I don’t know.”
“What’s the month of Thanksgiving in?” “November.”
   “What’s the popular meat eaten on Thanksgiving?” “Turkey.”           and so on.

         Some students knew answers, but most students didn’t know them.  So, teachers gave hints and students tried to fill in the blanks.  Then, students learned what “Thanksgiving” is.
In addition, one group studied about “Black Friday”.  First, when they heard the word “black”, most of the students thought it meant the color of black, but it was not true.  Actually, it means “surplus (黒字)”.  Then, they also learned what “Black Friday” is.

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

今日のBECでは、「サンクスギビングデー」について学びました。いつもとは違い、クロスワードパズルをしながら、「サンクスギビングデー」について学びました。

まず初めに、先生がいくつか質問をします。
「ピリグリムが乗っていた小さな船の名前は?」―「分かりません」
「サンクスギビングデーがあるのは何月?」―「11月」
「サンクスギビングデーによく食べられる肉は何?」―「七面鳥」

生徒の何人かは「サンクスギビングデー」とは何の日のことか知っていましたが、ほとんどの生徒は知りませんでした。そのため、先生からヒントをもらい、クロスワードパズルを埋めながら、「サンクスギビングデー」に関する英単語やその歴史について学んでいきました。
あるグループではサンクスギビングに関係する「ブラックフライデー」という日についても学びました。「ブラック」という単語を聞くと、「黒色」という意味だと思った生徒が多いようでしたが、「ブラックフライデー」のブラックは「黒字」を意味するということを教わりながら、「ブラックフライデー」についての理解も深めていきました。