金曜日

2017 BEC NEWS 1月号 < Winter Vacation >


Today, we talked about our winter vacations.

First of all, teachers said to students, “What did you do in your winter vacation?”

Students answered, I went to “Starbucks”, “Alpark”, “Yumetown”, “Ehime”, “Fukuoka”, and so on.  They seemed to go to a lot of places, but most students answered they visited a shrine, so teachers asked them what shrines they visited.



For example:



“Did you visit a shrine?” “Yes, I did.”

“Where did you go?” “I went to Fukuoka!”

“Do you go to Fukuoka every year?” “No.”

“Why did you go to Fukuoka?” “No reason.”



“Did you visit a shrine?” “Yes, I did.”

“Where did you go?” “I went to Ehime.”

“What shrine did you visit?” “The Yasaka shrine.”



Then, teachers and students enjoyed talking about their winter vacation!!


―――――――――――――――――――――――――――

今日のBECでは、冬休みの出来事について話し合いました。まず始めに、ネイティブの先生は生徒に「冬休みにどこに行きましたか?」と尋ねました。生徒は、「スタバ」「アルパーク」「ゆめタウン」「愛媛県」「福岡県」と様々な場所に行ったようでした。その中でも、神社に参拝しに行った生徒が多かったようです。そのため、先生は生徒に「どこの神社に参拝しに行きましたか?」と尋ね、そこから冬休み中の話をしました。



先生:                   生徒:

「神社に参拝しに行きましたか?」      「はい、行きました」

「どこの神社に行きましたか?」       「福岡の神社です」

「毎年、福岡に参拝しに行っているの?」   「いいえ」

「何で福岡に行ったの?」          「特に理由はないです」



「神社に参拝しに行きましたか?」      「はい、行きました」

「どこの神社に行きましたか?」       「愛媛の神社です」

「何ていう神社なの?」           「八坂神社です」



このようにして、互いに冬休みの出来事について話しました!